Overzicht geadopteerde kamelen

Stand van zaken & Overzicht Adoptie Kamelen

Het succesverhaal van wijlen gepensioneerde vrouwtjeskameel Wijze Mabruka:

Zij is door de stichting begin 2009 gered van de slacht. Haar adoptie was sinds 2012 helemaal rond: zij was door zes mensen geadopteerd voor € 77,50 per maand. Het doel van het adoptieprogramma heeft de stichting behaald met Wijze Mabruka: na vier laatste goede jaren is zij op 27-6-2013 op 'n natuurlijke wijze overleden en eervol begraven. Al haar adoptanten hebben hun adoptie voortgezet op haar mooie, onstuimige dochter Marzuka!

Mabruka  Wijze Mabruka en zoontje Gheleis 2012

Lees hier het eerbetoon aan Mabruka

STAND VAN ZAKEN GEPENSIONEERDE KAMELEN

Gepensioneerde hengst Trooster Shailèn:

Trooster en Vader Shailèn heeft al 3 adoptanten voor € 60,- per maand. Er staat dus nog een bedrag van € 15,- per maand voor hem open.

Gepensioneerde hengst Stille Dahrutsj:

Stille Dahrutsj heeft 2 adoptanten voor € 32,50 per maand. Er staat nog een bedrag van € 42,50 per maand voor hem open.

Lees meer over hem & Shailèn bij 'Kies voor gepensioneerde Kamelen'.

Close up Dahrutsj  Shailen 2012

Het succesverhaal van gepensioneerde hengst Zachte Asfur:

Zachte Asfur, heeft de stichting in 2012 geïnspireerd tot het opzetten van het Adoptieprogramma. Zijn eigenaar wilde hem verkopen naar de slacht omdat hij o.a. geen stallingsplek meer had voor Asfur. Maar omdat Asfur onlosmakelijk verbonden is aan DesertJoy en vele deelnemers een onvergetelijke Woestijnervaring heeft gegeven (en nog steeds!) besloot de stichting om Asfur over te kopen. Inmiddels geniet Asfur met volle teugen bij zijn nieuwe verzorger Musa en komen er nog steeds mensen terug naar de Woestijn speciaal voor Asfur!
Zijn adoptie is helemaal rond, hij is geadopteerd door 5 mensen!

Asfur voorjaar 2015 3  Asfur najaar 2014

Introductie Levensverhaal Zachte Asfur

Het succesverhaal van gepensioneerde hengst 'de van mensen houdende' Tunesie:

Het verhaal van Tunesie is evenals hijzelf bijzonder. Tunesie is vanaf het ontstaan in 2003 van DesertJoy onlosmakelijk verbonden aan zowel DesertJoy als aan haar deelnemers. Sommige deelnemers komen zelfs speciaal voor Tunesie terug. Sinds Tunesie in 2000 drie jaar jong was, was hij door zijn eigenaar bij Musa gedropt waar hij tot op de dag van vandaag hoort. In december 2014 kreeg Musa echter te horen dat Tunesie verkocht was door zijn eigenaar i.v.m. schulden die de man niet af kon betalen. De stichting heeft toen samen met Musa Tunesie teruggekocht van zijn nieuwe eigenaar en 3 maanden heeft niet alleen de stichting haar hele aankoopbedrag teruggekregen van Tunesie lovers uit Nederland maar ook Musa en is ook nog eens zijn hele adoptie rond! Hij is geadopteerd door 6 mensen!

Portret Tunesie  De van mensen houdende Tunesie

Introductie Levensverhaal Tunesie

sTAND VAN ZAKEN KLEINE KAMEELTJES

De jongste: jongetje Stoere Dalèl

Kleine Dalèl heeft sinds 1-8-2015 zijn eerste adoptie ouders voor € 25,- per maand. Hij is geadopteerd door 3 mensen! Er staat nog € 20,- per maand voor hem open.

Kleine Dalel met Subaih en moeder Marzuka  Stoere Dalel

Jongetje: krachtige Gheleis

Gheleis heeft 4 adoptie ouders voor € 50,- per maand. Omdat hij nu inmiddels richting volwassen kameel gaat voor wat betreft zijn levensonderhoud staat er m.i.v. 2-3-2014 een adoptiebedrag voor hem open van € 25,- per maand. Leuk om te weten: de jongste adoptie ouder is net zo jong als Gheleis!

Jongetje: Kwetsbare Zar'aan

Zar'aan had al 3 adoptanten voor € 60,- per maand. Er staat nog een bedrag van € 15,- per maand voor hem open.

Krachtige Gheleis  Close up Zaraan

Meisje: Eenzame Djiddu'a

Djiddu'a heeft 3 adoptanten voor € 32,50 per maand. Omdat Djiddu'a alweer ruim 6 jaar is zijn de kosten voor haar levensonderhoud inmiddels al als een volwassen kameel. Er staat dan ook nog een adoptiebedrag voor haar open van € 42,50 per maand.

Jongetje:Kleine Bilhèn

Bilhèn (geb.20-02-13) heeft 1 adoptant voor € 10 ,- per maand. Omdat Bilhèn alweer ruim 4 jaar is lopen zijn kosten snel op tot richting een volwassen kameel, daarom staat er nog een bedrag voor hem open van € 65,- per maand.

Djiddua 2015 2  Bilhen 2015

Lees meer over hen evensals hun Levensverhaal bij 'Kies voor kleine Kameeltjes'.

stand van zaken die ook in aanmerking komen

Ondeugende Ghayyadh:

De adoptie van Ghayyadh was in 2016 eventjes rond maar m.i.v. april 2017 staat er weer een bedrag voor hem open van € 35,- per maand.  Hij is geadopteerd voor € 40,- per maand met 3 adoptanten.

Vrouwtjeskameel Dromerige Saïde:

Saïde heeft 4 adoptanten voor € 40,- per maand. Er staat nog een adoptiebedrag voor haar open van € 35,- per maand.

Lees meer over haar en Ghayyadh bij 'Ook in aanmerking komen'.

Ghayyadh 2013  Portret Saide

Mooie onstuimige Marzuka

Marzuka had nog geen adoptanten, maar door het overlijden van haar moeder Mabruka op 27 juni 2013 zijn alle adoptanten van Mabruka overgegaan op haar dochter Marzuka! De adoptie van Marzuka is nu nog steeds helemaal rond! Ze heeft 6 adoptanten voor € 82,50 per maand.

Marzuka en haar 1e kleintje Dalel  Marzuka haar kleintje Dalel 2015

Introductie Levensverhaal mooie Marzuka