Kamelenopvang

Missie Kamelenopvang

• Om zieke kamelen een rustige, veilige plek te geven waar zij beter kunnen worden en aan kunnen sterken in plaats van aan een straat zonder bescherming en tussen - al of niet aangewaaid - afval
    • Om gepensioneerde kamelen een rustige veilige plek te geven waar ze hun oude dag kunnen doorbrengen en in vrede & waardigheid over kunnen gaan in plaats van aan een straat zonder bescherming en tussen – al of niet aangewaaid – afval OF AFGEDANKT WORDEN VOOR DE SLACHT!
    •  De stichting wil ook eigenaren van kamelen helpen die ineens op straat staan met hun kamelen.

OPVANG I

In februari 2012 is Opvang I gerealiseerd: de stichting huurt voor € 40,- per maand ruim 300 m2 grond. Drie kamelen van de familie Aliyèn hebben nu een veilige plek in plaats van  langs de straat. Het zijn de hengst Khamies, vrouwtjeskameel Saïde en haar pasgeboren jong Bilhèn en jong meisjeskameeltje, Djiddu'a, zij is het dochtertje van Saïde. In afwachting van een beschutte plek heeft de stichting Djiddu'a 6 maanden opgenomen op haar eigen erf als noodopvang. Saïde en Khamies stonden langs de straat. Opvang I is dichtbij, tegenover het huis van de familie Aliyèn.

M.i.v. 1-1-2013 heeft de stichting Opvang I uitgebreid met 100m2 extra en huurt nu 400m2 voor € 55,- per maand. Aliyèn is één van de 3 helpers waar de stichting mee samenwerkt, je ziet meer van Aliyèn op deze site bij: Stichting - Wie

Oude Situatie langs de straat

Oude plek 1  Oude situatie site

Nieuwe Situatie: Opvang I

Groep DesertJoy bij opvang I  Opvang I site

OPVANG II

In mei 2012 is opvang II gerealiseerd: de rechterbuurman van de stichting in Dahab, Subaih, heeft een groot erf met natuurlijke schaduw van bomen, waar de eerste gepensioneerde en geadopteerde hengst van de stichting nu zijn thuis heeft samen met de gepensioneerde vrouwtjeskameel van Subaih, Mabruka en haar twee borelingen: Marzuka, een meisje en kleine Gheleis, een jongetje.

De stichting heeft 3 omheiningen laten bouwen, waar 4 kamelen nu hun eigen plek hebben, waaronder dus de 1e gepensioneerde kameel van de stichting genaamd Asfur die door 5 mensen is geadopteerd!

De stichting voorziet in voer voor Asfur en Subaih verzorgt en voedert Asfur. Subaih hoeft geen huur voor de plek van Asfur  en hij hoeft ook geen vergoeding voor de verzorging van Asfur. Zo kan Subaih ook wat terugdoen voor de hulp die hij krijgt van de stichting voor zijn eigen kamelen. Subaih is één van de 3 helpers waar de stichting mee samenwerkt, je ziet meer van Subaih op deze site bij: Stichting - Wie

Opvang 2 resized  Opvang II 6

Opvang II: natuurlijke schaduw van bomen, vrij in plaats van vast en zonder halsters staan zij nu gestald.

Opvang 2 7  Opvang 2 8

Plannen:

Plan is om de opvang voor kamelen uit te breiden door genoeg financiële middelen op te bouwen zodat er een stuk grond al of niet buiten Dahab aangekocht kan worden en deze geschikt te maken voor opvang van kamelen.

De Stichting heeft al een stuk grond buiten Dahab op het oog die ook al gemarkeerd staat.

Grond-opvangplek-2  Grond-opvangplek