Subaih Mubarak
  3. Subaih Mubarak
  4. Hadj Faraj Ataiyiq

Subaih Mubarak (1953)

Muzayni bedoeïen van de Masaga'a-clan, is geboren en opgegroeid in de woestijn. Nu woont hij met zijn familie, gezin en kamelen in Dahab. Hij is de linkerbuurman van de stichting in Dahab.

Zijn rol en beste kwaliteit is die van verzorger:

Subaih  is een rustige, zachtaardige man die gek is op kamelen, en  is daardoor één van de beste verzorgers. Daarom heeft de stichting  in 2009 ook een gered vrouwtjeskameel, genaamd Mabruka, ondergebracht bij Subaih, zij is bij hem al 2 keer bevallen. De grote foto bovenin is haar eerste boreling bij Subaih, Marzuka. Mabruka was één van de gepensioneerde Kamelen van het Adoptie Programma van de stichting en na 4 laatste goede jaren bij Subaih is zij op 27-6-2013 op 'n natuurlijke wijze overleden.

Subaih heeft ook nog als één van de weinige bedoeïenen in Dahab een groot erf met natuurlijke schaduw van bomen.

In mei 2012 heeft de stichting daarom met Subaih Opvang II gerealiseerd op zijn erf: de eerste gepensioneerde en geadopteerde hengst van de stichting, genaamd Asfur, heeft bij Subaih een eigen vrije omheining gehad.
Subaih hoefde geen huur voor de plek van Asfur en hij hoefde ook geen vergoeding voor het verzorgen van Asfur, zo kon hij iets terugdoen voor de hulp die hij krijgt van de stichting voor zijn kamelen.

Subaih verzorger opvang II