Halster Project

halster project stichting dalel

Het verbeteren van halsters draagt ook bij aan het welzijn van kamelen.

Veel  bedoeïenen hebben beperkte middelen voor de halsters van hun kamelen, zoals bijvoorbeeld snijdend, dun nylon touw.

deelnemers & hun kameel, Andrea & Tunesi
halster voorbeeld 1
halster voorbeeld

Authentieke halsters terugbrengen
Daarom wil de stichting de vroegere, authentieke halsters die de bedoeïenenvrouwen vroeger maakten weer status geven.

Dit project is dan ook in samenwerking met de bedoeïenen vrouwen. De halsters worden gemaakt van de wol van hun geiten.

Het maken van de authentieke halsters vergt tijd. Zo zijn de vrouwen afhankelijk van de seizoenen, pas in de lente als de geiten van winter-naar zomervacht gaan, hebben de vrouwen weer wol om verder te kunnen.

Eigenaren van kamelen die ondersteund worden door de stichting kunnen een authentiek halster voor een symbolisch bedrag kopen van de stichting.

Zo hebben niet alleen de kamelen comfortabelere halsters maar worden tegelijkertijd ook de bedoeïenenvrouwen ondersteund!

authentic halter - bedouinwomen and dalel foundation
bedouinwomen and the dalel foundation-halters for camels
goatwool for camel halters - dalel foundation